Extradental

Ciste i cistektomija

Ciste su šupljine ispunjene tečnostšću. Ciste na zubima su posledica dugotrajnih infekcija. Infekcija stiže u tkivo oko korena zuba iz inficirane pulpe zuba (gangrena), pa preko kanala korena i otvora na vrhu korena, apeksa. Veliki karijesi i loša higijena zuba, jednom rečju nemaran odnos prema zdravlju zuba, izuzetno povećavaju mogućnost nastanka cisti. Ciste resorbuju i oštećuju okolnu kost kao i susedne zube, pa čak mogu da prodru i u sinusne šupljine, ako su na gornjim zubima. U ranoj fazi zubne ciste nemaju vidljive simptome. U poodmakloj fazi, kada narastu ili dođe do stanja akutne infekcije mogu se primetiti izbočine iznad ili ispod zuba, bol, otok, bol pri žvakanju, fistula, kesica sa gnojem i sl. Na ortopanskom snimku ciste se lako uočavaju kao tamna mrlja oko korena zuba. Zaključak je da je najbolja i najsigurnija prevencija ovakvih i sličnih problema redovna kontrola kod svog stomatologa.

Kada cista uznapreduje pa lečenje lekovima postane slabo delotvorno ili nemoguće, onda jedino što preostaje je operacija. Operacija je skoro rutinska i izvodi se u lokalnoj anesteziji, pa se oko toga ne treba mnogo premišljati jer ciste ne prolaze same od sebe. Posledice ne lečene ciste mogu da budu izuzetno loše. Na donjim zubima cista može čak da dovede usled resorbcije kosti, do pucanja donje vilice. Cista se operacijom uklanja cela ili delimično, ako je dosta velika. Neke operacije je moguće izvesti i laserski. Dobro je, posle operacije, uzeti neki lek protiv bolova koji ne razređuje krv, da ne bi došlo do naknadnog krvarenja. Hladne obloge su takođe dobrodošle. Konci se skidaju posle nekoliko dana i sledi brz oporavak.

Ciste i cistektomija

Lokacija Nikole Spasića 3/1sprat (kod Knez Mihailove)

Telefon  011 / 3283 762

Mobilni 065 / 222 60 20